• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83385
+
-

دستگیری ۴ نفر درباره آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان ‌شرقی از دستگیری ۴ نفر در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ و تحویل این افراد به مراجع قضایی خبر داد. سرهنگ «محمدرضا حسن‌زاده» به تسنیم گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از 27 مردادماه آغاز شد که با تلاش نیروهای مردمی، نظامی و دولتی سوم شهریورماه به طور کامل اطفای حریق شد. 

وی افزود: در روزهای نخست آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران به امکانات و تجهیزات مورد نیاز دسترسی نداشتیم و اطفای حریق به طور معمول به لحاظ صعب‌العبور بودن منطقه بسیار سخت بود. با این حال که تجهیزات رسید بر روند اطفای حریق افزود که نهایتاً با گذشت چند روز توانستیم حریق را اطفا کنیم. 

حسن‌زاده با بیان این‌که در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ، حدود 630 هکتار از مراتع و جنگل‌ها طعمه حریق شد، بیان کرد: از این میزان، 80 هکتار از جنگل‌های ارسباران طعمه حریق شد. 4 نفر در رابطه با این آتش‌سوزی‌ها دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که پرونده این افراد در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. 

این مسئول درباره این‌که آیا اتهامات افراد دستگیرشده مشخص است و واقعاً در آتش‌سوزی جنگل‌های قره‌داغ دست داشته‌اند، اظهار کرد: البته به این سؤال باید مقامات قضایی و امنیتی پاسخ دهند که واقعاً این افراد دستگیرشده در آتش‌سوزی جنگل‌ها دست داشته‌اند یا خیر. مطمئناً وقتی پرونده‌ای از سوی ناجا تشکیل و به مراجع قضایی تحویل می‌شود یقیناً به نتیجه‌ای رسیده‌اند که پرونده هم تشکیل می‌دهند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید